عجیب‌ترین آداب و رسوم ازدواج در دنیا

آداب و رسوم ازدواج یکی از جالب‌ترین بخش‌های آشنایی با فرهنگ‌های مختلف است. در این مطلب چندتا از عجیب‌ترین‌هایش را به شما معرفی می‌‌‌‌کنیم.


دستشویی رفتن، قدغن

برای قبیله‌ تیدونگ در قسمت شمالی بورنئی عروسی جشن بازگشت از مرگ است. تازه عروس و داماد برای 72 ساعت حق رفتن به دستشویی را ندارند.

آیین این قبیله عروس و داماد را ملزم می‌کند که در خانه خودشان بمانند و به مدت 3 روز و 3 شب بهیچ عنوان به دستشویی نروند. برای اطمینان از رعایت قوانین ازدواج چند نفر از اعضای خانواده‌ها به عنوان ناظر در خانه آنها می‌مانند. 


دزدیدن عروس

یک گروه از کولی‌های رومانی که در کل اروپا گروهای اقلیتی دارند رسم غیر رومانتیکی برای ازدواج دارند. آنها بدون هیچ وقت تلف کردنی دختر مورد علاقه‌شان را می‌دزدند. طبق رسوم این گروه اگر دختری توسط مردی دزدیده شود و تا سه روز نزد او بماند رسما همسر او می‌شود.


سیاه کردن عروس در اسکاتلند

 مردان اسکاتلندی دامن می‌پوشند، دل و روده گوسفند را می‌خورند و به جای دانه‌های برنج، شیرفاسد شده، تخم مرغ و انواع سس را به سمت عروس پرتاب می‌کنند. اسکاتلندی‌های خوش ذوق اسم این رسم را سیاه کردن عروس گذاشته‌اند. این مراسم بخشی از آیین جشن‌های قبل از ازدواج است. در این مراسم حاضرین آنچه که از آشغال بدست بیاورند به سمت عروس پرتاب می‌کنند و در انتخاب آنها هیچ محدودیتی برای خود قائل نمی‌شوند: شیر فاسد کپک زده، قیر، پنیرهای بدبو...مهم سیاه بودن و بوی زننده آنهاست.