روز چهارشنبه 11 آوریل (22 فروردین)، قرار است مؤسس و مدیرعامل فیسبوک، مارک زاکربرگ در کنگره آمریکا حاضر شده و به سؤالات نمایندگان در نقض خصوص حریم خصوصی کاربران پاسخ خواهد داد. به همین مناسبت در روز 11 آوریل قرار است برنامه‌ای تحت عنوان فیس‌بلاک نیز توسط کاربران به اجرا گذاشته شود. این برنامه در واقع تحریم یک روزه شبکه اجتماعی فیسبوک و برنامه‌های مرتبط با آن مانند مسنجر، واتس‌اپ و اینستاگرام است. این بایکوت یا تحریم به نشانه اعتراض به سوء استفاده از اطلاعات 87 میلیون کاربر فیسبوک، توسط کمبریج آنالیتیکا بوده و به مدت 24 ساعت اجرا خواهد شد. در واقع کاربران معتقدند قرارداد عدم استفاده از اطلاعات شخصی کاربران بدون رضایت آنان، که مابین فیسبوک و FTC در سال 2011 به امضا رسیده بود، نقض شده است.

سخنگوی طرح فیس‌بلاک، لورا اولمن، در این باره گفته که بایکوت فیسبوک پیام مهمی به شبکه‌های اجتماعی ارسال خواهد کرد و نشان خواهد داد که این گروه نگران حفظ حریم خصوصی کاربران هستند. در حالی که در پی رسوایی اخیر فیسبوک تنها تعداد معدودی از کاربران اقدام به حذف اکانت خود در این وب سایت کرده‌اند، اما اولمن اشاره کرده که شرکت کنندگان در طرح بایکوت فیسبوک به مراتب بیشتر خواهد.

اولمن از کاربرانی که در این طرح شرکت می‌کنند خواسته تا علاوه بر عدم استفاده از فیسبوک، مسنجر، واتس‌اپ و اینستاگرام در تاریخ 11 آوریل، نامه‌هایی نیز خطاب به زاکربرگ و مقامات دولتی ارسال کنند. اگر شما هم علاقه‌مند به پیوستن به طرح تحریم فیسبوک هستید، می‌توانید به facebookblackout.org مراجعه کنید.

لورا اولمن در رابطه با طرح تحریم یک روزه فیسبوک موسوم به فیس‌بلاک، گفته:

ما این روز را انتخاب کردیم، تا به زاکربرگ و همچنین دولت ایالات متحده نشان دهیم که خواهان تغییر هستیم. درست است که مسئولیت مدیریت پلتفرم فیسبوک بر عهده خود این شرکت است، اما دولت‌ها هم در قبال نظارت بر نحوه فعالیت شرکت‌ها و محافظت از داده‌های کاربران، مسئول هستند.